خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 16:12
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : استان ها
آصفری:

اعتبارسنجی پیمانکاران در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دستورکار قرار گیرد/ روستاهای دارای متقاضی اولویت اجرای نهضت ملی مسکن

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبارسنجی پیمانکاران در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دستورکار قرار گیرد تا در تحقق وعده رییس جمهور خللی به وجود نیاید.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به حضور خود در جلسه شورای مسکن استان مرکزی در راستای پیگیری مشکلات حوزه مسکن در شهرستان های اراک ، خنداب و کمیجان، اشاره کرد و گفت:به منظور پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک و سایر پروژه ها، مشکلات مربوط به قانون جوانی جمعیت، تسهیلات بانک ها و سایر موارد دیگر ،جلسه شورای مسکن استان مرکزی برگزار شد.



وی افزود: این نشست با حضور استاندار مرکزی، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه وشهرسازی استان، روسای بانک ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در سالن جلسات استانداری مرکزی  برگزار شد.



 آصفری ادامه داد: شخص آقای رئیس جمهور برای تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، محکم پای کار ایستاده و به امید عملکرد مدیران است، مسولان باید موانع و مشکلات موجود را هرچه سریعتر بردارند تا دستور رئیس جمهور اجرایی و عملیاتی شود.



آصفری افزود: در این نشست مشکلات متقاضیان مسکن ملی در شهر اراک، سرعت بخشیدن به ساخت مسکن برای مردم، انتخاب پیمانکاران مناسب، استفاده از زمین ها و ظرفیت های موجود در شهرها، احداث ایستگاه راه آهن شهر جدید امیرکبیر بررسی و خواستار رفع مشکلات این حوزه در استان مرکزی و شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان شدیم. 



 وی در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به دغدغه متقاضیان طرح مسکن ملی اراک مبنی بر لزوم سرعت بخشیدن به پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک ،مطرح کرد:متقاضیان ۸۱۰۰  واحدی اراک حـق دارند دغدغه‌مـند باشند، چرا که در موعد مقرر مبالغ خواستـه شـده را پرداخـت کرده‌اند اما در عمل پیشرفـت چشمگیـری در طرح مشاهده نمی‌کنند.



 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتبارسنجی پیمانکاران در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: لازم است سابقه فعالیت شرکت‌های پیمانکاری در شورای مسکن بررسی شود تا در روند عملیات اجرایی طرح‌ها از وقفه جلوگیری و نارضایتی متقاضیان به حداقل برسد.



 آصفری افزود: سابقه فعالیت شرکت‌های پیمانکاری برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، باید مورد توجه جدی قرار گیرد. صلاح نیست یک شرکت پیمانکاری ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را بپذیرد و بعد از یک سال دچار وقفه شود و مشکل به وجود آید. لازم است سابقه فعالیت این شرکت‌ها در شورای مسکن استان بررسی شود تا در روند عملیات اجرایی طرح‌ها از وقفه جلوگیری و نارضایتی متقاضیان به حداقل برسد.



نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا قرار بود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت و ساز طرح اقدام ملی باشد، زیرا این مجموعه شناخته شده است و می‌توانست پاسخگو باشد، اما این چنین نشد که باید دلایل آن بررسی شود؛ شرکت‌های پیمانکاری که مشکل مالی دارند، نمی‌توانند برای اجرای این طرح‌های بزرگ انتخاب شوند؛ زیرا در دریافت تسهیلات بانکی با موانع مواجه خواهند شد.



آصفری در ادامه به شناسایی زمین در داخل محدوده جغرافیایی شهرها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی که زمین در داخل این محدوده دارند با استفاده از تهاتر و یا سایر روش‌ها، استفاده شود.



 وی در ادامه به اجرای طرح اتصال خط راه آهن و استفاده ساکنان شهر جدید امیرکبیر اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح سالها پیش انجام شده اما گام مثبتی در اجرا برداشته نشده است.



روستاهای دارای متقاضی در اولویت طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرند



نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روستاهای دارای متقاضی باید در اولویت طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرند.



وی اظهارکرد: برای ساخت مسکن ملی در روستاها باید روستاهایی را انتخاب کرد که مردمشان مشتاق به سکونت در روستا باشند و در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید روستاهای دارای متقاضی در اولویت قرار گیرند. چنانچه به دنبال جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر هستیم، باید به سمت روستاهایی رفت که مردم متقاضی مسکن روستایی هستند.



اجرای طرح اتصال خط راه آهن به شهر جدید امیرکبیر سریعتر تعیین تکلیف شود



نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد:مطالعات اجرای طرح اتصال خط راه آهن شهر جدید امیرکبیر با هدف استفاده ساکنان این شهر سال‌ها انجام شده، اما تاکنون حرکت مثبتی در اجرای این طرح دیده نشده و بلاتکلیف است که از مجموعه مدیریتی استان و شرکت عمران شهرهای جدید  امیرکبیر و مهاجران توقع می رود این موضوع را پیگیری نمایند چرا که موافقت های لازم در این خصوص اخذ شده است ./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 369870
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار